Gebe okulu sayesinde sezaryen azaldı

Balıkesir Atatürk Devlet Hastanesi, bünyesinde kurulan 'Gebe Okulu' sayesinde sezaryenle doğum oranı yüzde 25'ten yüzde 10'a düştü.

Haftanın 4 günü eğitim verilen Gebe Okulu'nda anne adaylarına; doğum öncesi ve sonrası bebek bakımı, beslenmesi ve sağlığı konuları kadın doğum uzmanı, endokrinoloji uzmanı, diyetisyen, diş hekimi, fizyoterapist, ebe ve hemşireler tarafından anlatılıyor.


Türkiye'deki kamu hastaneleri arasında bu hizmeti veren sayılı hastanelerden biri olduklarını vurgulayan Atatürk Devlet Hastanesi Başhekim Yardımcısı Opr. Dr. Nazmi Başaran, eğitimlerin haftanın dört günü olduğunu kaydetti:

"Pazartesi, salı, çarşamba ve perşembe günleri, saat 13.00-16.00 arasında eğitim veriliyor. Gebelik boyunca toplam beş seans olmak üzere 15 saat eğitim var. İki ay boyunca toplam 45 anne adayı eğitimden geçti. Şuanda ise 15 kişi eğitim alıyor. Gebelik öncesi ve sonrası annelerin yapacağı her türlü davranıştan diş sağlığına ve beslenmeye kadar uzman personelimiz tarafından bilgi veriliyor. Bilgilendirme odası ve gebe egzersizlerin yapıldığı odalar mevcut. Anne adaylarına nefes, kol, bacak ve eklem açmayla kasları gevşetme egzersizleri yaptırılıyor." dedi.

İl merkezinde doğum hizmeti veren tek hastane olduklarını belirten Başhekim Yardımcısı Başaran, dünyanın en güzel hediyesini almaya hazırlanan anne adaylarına sağlıklı ve mutlu bir hamilelik dönemi sunmak istediklerini söyledi. Anne adaylarının doğum sırasında karşılaşabileceği zorluklara karşı eğitim verildiğine değinerek:

"Ayrıca loğusalık döneminde çocuklarına anne sütü vermekten tutun da kendi bakımlarına kadar yedi uzmanla eğitim veriyoruz. Hastanemiz, 500 bin nüfusa hitap eden bir doğum kliniğine sahip. 'Bebek Dostu' ve gebelere eğitim veren bir hastane olmamız sebebiyle yoğun ilgiyle karşılaştık. Eğitim aldıktan sonra bize teşekkür için gelen çok sayıda anne var. Burada anne adaylarına psikolojik eğitim de veriyoruz. Ayrıca hiç bebek sahibi olmamış vatandaşlarımız da bize başvurabilir." şeklinde konuştu.



'SEZARYANLA DOĞUM ORANI YÜZDE 10'A DÜŞTÜ'
Başaran, hastane bünyesindeki 'Gebe Okulu'nun bir amacının da anne adaylarını normal doğuma ve anne sütüne özendirmek olduğuna dikkat çekti. 'Anne adaylarımıza doğum öncesi normal doğumun avantajları hakkında bilgiler verip sezaryan yerine normal doğuma yönlendiriyoruz.' diyen Opr. Dr. Nazmi Başaran, şöyle devam etti:

"Normal doğumun anneler açısından sayısız faydaları var. Özellikle çocuklarımızı enfeksiyonlardan korumak ve annelerin kısa sürede ayağa kalması açısından çok önemli. Normal doğumla dünyaya gelenlerin, çocuk yaşlarda akciğer enfeksiyonu geçirme riski son derece azalıyor. Sezaryanla doğumda bu risk çok yüksek. Anne adayları, eğitimlere pozitif cevap veriyor. Sağlık Bakanlığımız ile birlikte anne adaylarına bu bilgileri verdiğimiz tarihten bu yana sezaryanla doğum oranı yüzde 25'ten 10'a düştü."

Eğitimlerde anne adaylarına anne sütünün önemini de anlattıklarını belirten Başaran, "Anne sütü, bulunmaz bir nimet. Yaratan, o kadar güzel bir nimet vermiş. Hazır, bedava ve bebek için en ideal besin. Bu nedenle bebeklere en az 6 ay anne sütü verilmesini istiyoruz. İmkan dahilinde 2,5 yıla kadar verilebilir. Anneler açısından da çok önemli. Gebelik için doğal bir korunma yöntemi. Meme ve rahim kanserinden koruyucu etkisi olduğu, bilimsel olarak kanıtlanmış. Bu nedenle kuvvetle tavsiye ediyoruz." dedi.

Okuldaki anne adaylarından 22 yaşındaki Hasret Melek Yavuz, ilk gebeliği olduğunu belirterek, doğuma iki hafta kaldığını söyledi. Eğitimlere yeni başladığını aktaran Yavuz, "Buraya geldiğimde, normal doğumun daha yararlı olduğunu öğrendim. Ayrıca egzersizlerin çok faydasını gördüm. Normal doğumla ilgili korkularım vardı, eğitimlerden sonra kurtuldum. Çok heyecanlıyım, emeği geçenlere teşekkür ediyorum." diye konuştu.

Ev hanımı 29 yaşındaki Sibel Gürses ise altı yıllık evli olduğunu, son bir yıldan beri bebek düşündüğünü belirterek, "Buraya gelmemin amacı, doğum öncesi ve sonrası gerekli bilgileri almak. Hamile kalmadan bütün bilgileri öğrendim. Hamilelik sürecimde bana çok faydası olacağını düşünüyorum. Aklımda hiç soru işareti kalmadı. Bir sorun çıkmadığı sürece normal doğum yapmayı istiyorum." dedi.