"Bana sorabilirsiniz" dönemi başlıyor

Sağlık Bakanlığı Türkiye’deki kamu hastanelerinde hasta ve yakınlarının daha kolay iletişime geçmesini sağlayacak, sağlık tesislerinde sunulan hizmet ve hizmet sunum kalitesinin iyileştirilmesi, olumsuz duygular ve psikolojik gerginliğin azaltılarak sağlıklı ilişkiler kurulabilmesi amacıyla yeni bir uygulama başlattı.

Konuyla ilgili Sağlık Bakanlığı Türkiye Kamu Hastaneleri Kurumu Başkan Yardımcısı Uz. Dr. İ. Ahmet Çakır, bakanlığın resmi internet sitesinden bir duyuru yaptı. Çakır, kamu hastanelerinde yönlendirme levhaları ve hizmet alımı yöntemi ile çalışan personellerin kılık kıyafetleri ile ilgili yaptığı duyuruda, “Sağlık tesislerinde sunulan hizmet ve hizmet sunum kalitesinin iyileştirilmesi, olumsuz duygular ve psikolojik gerginliğin azaltılarak sağlıklı ilişkiler kurulabilmesi, aynı zamanda aidiyet duygusunun geliştirilebilmesi amacıyla acil servis, hastane girişi, poliklinik ve klinik girişleri, kayıt- kabul, karşılama yönlendirme vb. birimlere (birimlere uygunluğu da göz önüne alınmak kaydı ile) sempatik bakış açısı kazandıracak ifadeler içerikli bilgilendirici levhaların açıkça okunacak ve görülecek şekilde asılması; halkımızın hizmete daha kolay ulaşabilmesinin sağlanması için karşılama yönlendirme, bilgi işlem, kayıt-kabul, temizlik, yemekhane, kat sekreteri gibi personellerin gömlek ve formalarının ön ve/veya arka yüzlerine, hasta ve yakınlarının daha kolay iletişime geçmesini sağlayacak, personellerde aidiyet ve sorumluluk duygusu oluşturacak bilgilendirici ifadelerin kullanılması hususunda gerekli düzenlemelerin yapılarak uygulamaya konulmasını rica ederim” ifadeleri kullandı.

UYGULAMA TÜM TÜRKİYE’DE YAYGINLAŞIYOR

Bu kapsamda acil servis, hastane girişi, poliklinik ve klinik girişleri, kayıt- kabul, karşılama yönlendirme vb. birimlere sempatik bakış açısı kazandıracak “Hoş geldiniz misafirimizsiniz (hastane girişi, karşılama-yönlendirme, kayıt-kabul vs.) Geçmiş olsun şifa dileklerimizle( Özellikle hastane çıkışları, hastane girişi, karşılama-yönlendirme, kayıt-kabul vs.) Bizim için değerlisiniz (hastane girişi, karşılama-yönlendirme, kayıt-kabul vs.) Hayat kurtarmak için buradayız.(acil) Hizmete ulaşmanızı kolaylaştıralım. Sizin için buradayız.(giriş, karşılama-yönlendirme, hasta kayıt-kabul vs.) Sizin için varız. Sağlığınız için doğru yerdesiniz(sağlığınıza kavuşmak için doğru yerdesiniz.) Yalnız değilsiniz. .(giriş, karşılama-yönlendirme, hasta kayıt-kabul, hasta hakaları, sosyal hizmet birimi vs.) Emin ellerdesiniz.( poliklinikler, koridorlar vs.), Güveniniz bize güç verir.(giriş, karşılama-yönlendirme, hasta kayıt-kabul, hasta hakaları, sosyal hizmet birimi vs.)Sağlık çalışanları sizin dostunuzdur. (giriş, koridorlar vs.), Size nasıl yardımcı olabiliriz. (giriş, koridorlar vs.), Size yardımcı olabilir miyiz? Sağlığınız için beraberiz. (giriş, koridorlar vs.). Sağlığınız için birlikteyiz. (giriş, koridorlar vs.)” ifadelerinin kullanılması istendi.

Duyuruda ayrıca bilgi işlem, kayıt-kabul, temizlik, yemekhane, kat sekreteri gibi personellerin gömlek ve formalarının ön veya arka yüzlerine, hasta ve yakınlarının daha kolay iletişime geçmesini sağlayacak “Bana sorabilirsiniz, Sizin için buradayız, Size nasıl yardımcı olabilirim, Sizi dinliyoruz, Sizin için varız, Yalnız değilsiniz” gibi yazıların yazılması istendi.