Kamu Hastaneleri Birliği Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde devir teslim töreni düzenlendi.


Sağlık Bakanlığı Merkez Taşra Teşkilatı'nın yeniden yapılandırılması hakkındaki 663 sayılı Kanun Hükmünde Kararname'ye istinaden, Kamu Hastaneleri Birliği Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi'nde Hastane Yöneticisi olarak Opr. Dr. Dursun Mehel, Başhekim olarak Prof. Dr. S.Sırrı Kılıç, Başhekim Yardımcıları olarak Opr. Dr. Ali Osman Katrancı, Opr. Dr. Mehmet Çelebi, Opr. Dr. Mustafa Şen, İdari ve Mali Hizmetler Müdürü olarak Ahmet Özkan, Otelcilik Hizmetleri Müdürü olarak Ömer Sel, Sağlık Bakım hizmetleri Müdürü olarak Emine Koyun, Müdür Yardımcısı olarak Halit Kahveci, Bahtiyar Demir, Azem Bayrak ve İlyas Biçer görevlendirildi. Yeni görevlendirme mevcut başhekim yardımcıları, müdür ve müdür yardımcıları ile başhemşire ve yardımcılarının görevleri sona erdi.

Samsun eğitim ve Araştırma Hastanesi Konferans Salonu'nda devir teslim ve veda törenine Kamu Hastaneleri Birliği Samsun Genel Sekreteri Uzm. Dr. Hasan Rıza Aydın, Kamu Hastaneleri Birliği Samsun Tıbbi Hizmetler Daire Başkanı Opr. Dr. Ahmet İsmailoğlu, Kamu Hastaneleri Birliği Samsun İdari İşler Daire Başkanı İbrahim Küçük, Kamu Hastaneleri Birliği Samsun Mali Hizmetler Daire Başkanı Uzm. Dr. Ramazan Taşdemir, Kamu Hastaneleri Birliği Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi Hastane Yöneticisi Opr. Dr. Dursun Mehel, Kamu Hastaneleri Birliği Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. S.Sırrı Kılıç, Başhekim Yardımcıları Opr. Dr. Ali Osman Katrancı, Opr. Dr. Mehmet Çelebi, Opr. Dr. Mustafa Şen, İdari ve Mali Hizmetler Müdürü Ahmet Özkan, Otelcilik Hizmetleri Müdürü Ömer Sel, Sağlık Bakım Hizmetleri Müdürü Emine Koyun ile hastane çalışanları ve görevlerini sona eren idareciler katıldı. Görevleri sona erenlere hizmetlerinin anısına plaket takdim edildi. Görevleri sona erenler ise diğer personelden helallik isteyip yeni yönetime başarılar dilediler.

Çarşamba Devlet Hastanesi Başhekimi iken Kamu Hastaneleri Birliği Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi Hastane Yöneticisi görevine getirilen Opr. Dr. Dursun Mehel yaptığı konuşmada, "Sanki görevi bırakan arkadaşlar bize bakarken yandan yandan baktı gibi geliyor bana. Arkadaşlar bu görevi o hastanede bırakan özellikle müdür yardımcıları ve başhemşire yardımcısı arkadaşlar, çoğu diyorum bazıları hariç. 4 yıllık mezuniyetleri olmadığı için bu göreve getirilemediler, zaten göreve getirilecekse Sağlık Bakanlığımızın yayınladığı listede bir tane sağlık hizmetleri müdürü vardı. Bir kişi seçilecekti. Bu mecburidir. Görev değişimi bayrak değişimi oldu. Birincisi bu. Bunu herkesin bilmesini istiyorum. İkincisi, gerçekten bir bayrak yarışı. Sağlık Bakanlığımız düşünmüş taşınmış, büyüklerimiz belli bir kanunu bir yıl önce çıkardılar ve yarından itibaren de yürürlüğe giriyor" dedi.

Sağlık çalışanları ve hekimler olarak asli görevlerinin aynı dili kullanmak olduğunu ifade eden Dursun Mehel, "Eski işlere sünger çekeceğiz. Neydi eski işler? ‘Ben bırakayım başkası yapsın'. İnsanları dertleri ile baş başa bırakamayız. Hastanede hiç bırakamayız. Burası Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi, burada uzmanlık eğitimin alan arkadaşlar diğer illerde hizmet edecekler. Yanında gördüğü kişilerin davranışları hafızasında yer edecek. Bu mekan hastane dışında bazıları için bir okul. İnsanların ağrısını dindirmek için bu hastanedeyiz. Her bir işin erbabı değilse o işi yapmayacağı, uzmanını çağıracağız. Hemşire hanım 'ben bu sontayı çekemem, bir personel gelsin' diyemeyecek. Herkesin bir görev tanımı olacak. Görev tanımına göre hareket edilecek. Tabiri caizse nokta atışı yapacağız. Bu hastane yönetici olunca kafamda 4 tane ana temel konu var. Bunlar da onkoloji hastaları çok sıkıntı çekiyor. Farkında değiliz. İnsanlar ümitsizliğe kapılıyor. Biz onların ilaçlarını zamanında verip ölmeyeceklerini kulaklarına fısıldayacağız. Elini tutacağız ve gerekirse yanağından makas alacağız. Onu ölmeyeceğine inandırmak için gerekirse tatlı yalan konuşacağız. Ona yaşam aşılacağız. Onkoloji Merkezi'nin fiziki şartları uygun değil. Keşke onların her birinin yanına psikolog verebilsek. Her birinin elini tutacak bu işten uzman kişiler olabilse. Hemşirelerimiz olabilse. Biz burayı Onkoloji bölge hastanesi konumuna getirmeliyiz. Kalp damar cerrahisi konusunda bölgenin hastanesi olacağız. 'Ben hangi hekime gideyim' demeyecek vatandaş. 'Ben Eğitim ve Araştırma Hastanesi'ne gidiyorum, emin ellerdeyim' diyecek. İnsanlar kalp krizi geçirdiklerinde hekim aramayacak. 'Oraya gideceksem, emin ellerdeyim' diyecekler. Bunu muhakkak oturtacağız" diye konuştu.

Acile gelen insanları kucaklayacaklarını hatırlatan Mehel, "Hastaya verdiğimiz tıbbi hizmet kadar yakınına verdiğimiz psikolojik hizmet de önemli. Hasta yazdığımız reçeteyi değil, ona davranışımızı değerlendiriyor. Yoğun bakımlarımız çok önemli. Kültür değişimine uğradık. İnsanlarımız artık evlerinde vefat etmiyorlar. Hekim yanında vefat etmek istiyorlar. Onların da hakkı. Ağrısız vefat etmek istiyorlar. İnsanların ölümlerinde Ağrı çekmeden ölmelerine yardımcı olabiliriz. Bunun için yoğun bakımda sağduyulu bu işi yapacak, bundan tiksinmeyecek birini bulmalıyız. Kimse tiksinmeyecek demiyoruz, tiksinmeyecek birini bulmalıyız. Onlar bizin anamız, babamız, kardeşimiz. Mutlaka bu konuda bir eğitimden geçeceğiz. Birbirimizi kırmadan dökmeden çalışacağız. İyi niyetle, tevazuyla herkesi kucaklayacağız. Hepimiz birbirimize yardımcı olacağız ve biz de insanlara yardımcı olacağız. ‘Emin ellerdeyiz' diyerek insanlar ‘beni eğitim araştırma hastanesine götürün' demesini sağlayacağız. 2 bin personelimiz ile hep beraber yapacağız. Hepimiz bu geminin gitmesi için çaba harcayacağız. Bu hastanenin en altta çalışanda, en üste çalışan da önemli" şeklinde konuştu.

Samsun Eğitim ve Araştırma Hastanesi Başhekimi Prof. Dr. S. Sırrı Kılıç ise profesyonel idareciliğe doğru gidildiğini belirterek, "Büyük hastanelerde başhekimliğin yanında hastane yöneticiliği de getirildi. Başhekimin yükü biraz hafifledi" dedi.

Kamu Hastaneleri Birliği Samsun Genel Sekreteri Uzm. Dr. Hasan Rıza Aydın da törende kısa bir konuşma yaptı.